Re:Ride

Återbruk av ryttarutrustning

Tanken med Re:Ride väcktes när Skånes RF & RF-SISU Skåne bjöd med 5 klubbar till Ebony Horse Club utanför London på studieresa. En studieresa som fick oss alla att på hemmaplan, vilja göra något för att hjälpa andra! På Ebony Horse Club hade man ett liknande koncept som nu iscensätts – man jobbade med återbruk av ryttarutrustning för sina medlemmar. Ridsporten är dyr som den är och kan man hjälpa till med viss ridutrustning är det väl underbart, eller hur?

I vår bod här på Hässleholms Ridklubb finner ni bland annat begagnade ridkläder, ridstövlar, ridskor, säkerhetsvästar men även hästsaker. Boden är öppen och tillgänglig under ridskolans öppettider så stig på när du vill! Allt är gratis men tänk på varann – ta bara det man behöver (skulle man ändå vilja skänka en valfri slant till föreningen får man givetvis göra det).

Har du ridkläder eller annan utrustning som du växt ur så ta gärna med det ner till klubben. Allt ska dock vara helt och rent när det lämnas (hjälmar mottages ej om de är begagnade).