Vill ni sponsra Hässleholms Ridklubb?

• Ni blir en del av oss och vår verksamhet samt stödjer det vi står för.
  • Ni gagna vår målgrupp – barn och ungdomar samt ridning för funktionshindrade och hjälper vår förening att utvecklas.
  • Ni bidrar till möjligheten att ha hästen som hobby och stallet som fritidsgård. Hästsporten är i många fall eftersatt och detta trots sitt stora antal utövare.

Vi är en föreningsdriven ridskola, centralt belägen i Hässleholms kommun. Vi har en tydlig inriktning på barn och ungdomar, funktionshindrade men även också en ny växande målgrupp, vuxna ridande.

Föreningen består av en engagerad styrelse. Vi har en drivkraft där många företagsledningar skulle vara imponerade. Med en numera föreningsdriven ridskola och ny verksamhetschef i spetsen, ser vi en stor potential att utöka och driva vår förening mot vår vision.

Hässleholms Ridklubb skall vara en förening där kunskap och gemenskap står i fokus för att skapa ett livslångt intresse för hästar och hästsporten.

Hässleholms Ridklubb bedriver verksamhet sex dagar i veckan och har stadigt ökat sitt medlemsantal sedan man tog över föreningen i föreningsdrift år 2015. Vi är ca 350 medlemmar och gör ca 200 uppsittningar på hästens rygg varje vecka. Detta så väl barn- och ungdomar som seniorer.

Hästsporten är den andra största idrotten bland flickor 13-20 år och detta är ingen större skillnad i vår ridklubb. Närmare 90 % av våra utövare är av kvinnlig fägring! Hos oss rider man inte bara utan vi är också en stor fritidsanläggning där man inte bara vistas under sin ridtimme utan även under e.m., kvällar och helger. Vi är och vill fortsätta se oss som en plats att umgås på, en plats där man får lov att vara sig själv och kunna njuta av gemenskapen med hästen.

Vad vi erbjuder

Det vi kan erbjuda er som företag idag, är varumärkesreklam.

Vi arrangerar aktiviteterna/evenemang för så väl medlemmarna som för allmänheten, vid flertalet tillfällen per år.

Detta möjliggör en direkt marknadsföring till föräldrar och andra företag som besöker vår anläggning. Vi använder oss också av både hemsida och Facebook, där vi har stort antal besökare som besöker oss varje dag.

Vad säger ni? Vill ni vara en del av oss och stötta ridsporten och allt den ger våra barn och unga? Maila info@hassleholmsridklubb.se för mer information!

Våra sponsorer