Ridskolans personal

Nedan finner du kort presentation av anställd personal som gör allt för att medlemmar och besökare ska trivas på vår ridskola.

Annika

Annika har många års ideellt engagemang i Hässleholms Ridklubb (fd. Röinge Ridklubb) som förening. Hon började själv rida här 1983 och frånsett något uppehåll här och där så klarar man sig inte utan häst så länge. Ridningen drog Annika tillbaka och då givetvis till samma förening. På den tiden var föreningens verksamhet placerad i området Röinge vid utkanten av Hässleholm men flyttade 1989 ner till anläggningen där den är belägen idag. Annika har under många år suttit i föreningens styrelsen men blev i april 2017 anställd, och har sedan dess, tillsammans med personal och styrelsen i spetsen, drivit den operativt verksamheten. Annika har utbildat sig i grund-, fortsättning samt fördjupningskurser inom Arbetsmiljö. Hon har även via ridsportens utbildningar gått ungdomsledarkurserna steg 1-4, basutbildningen, Affärsskolan samt diplomerad hästskötare.

Annika Håkansson

Verksamhetsledare
lollo

Ing-Mari ”Lollo” Skenberg är anställd på ridskolan och arbetar som ridlärare flertalet av hennes anställda timmar men jobbar även med viss stallskötsel, häst- och persedelvård. Lollo har via ridsportens utbildningar gått basutbildningen samt ungdomsledarkurserna steg 1-3. Lollo är även utbildad ridlärare SRL 1, Svensk Ridlärare Level 1. Lollo träffar du i stallet måndag, onsdag-torsdag, fre och varannan lördag. Hemma på sin gård har hon en handfull hästar i stallet men hjärtat klappar allra mest för Camelio Tres - hennes chokladbruna P.R.E hingst.

Lollo Skenberg

Ridlärare SRL 1
carina2

Carina har via ridsportens utbildningar gått basutbildningen. Carina är även utbildad ridlärare SRL 1, Svensk Ridlärare Level 1.

Carina Spuhr

Ridlärare SRL 1
sofie

Sofie är anställd på ridskolan och arbetar som hopptränare. Sofie arbetar också med att rida och vidareutbilda ridskolans hästar samt bistår med föreningens administrativa delar. Vid våra tävlingsarrangemang är det Sofie som är tävlingsledare och tillsammans med tävlingsgruppen, håller hon ihop alla våra ideella funktionärer. Hon har en lång och bred erfarenhet som tävlingsryttare och som tränare. På fritiden föder hon upp och utbildar unghästar och under åren har det tagits fram många hästar till Breeders och Falsterbofinaler. Sofie har via ridsportens utbildningar gått basutbildning samt diplomerad hästskötare. Nu under 2023 går hon även sin efterlängtade C-tränarutbildning på ridsportens riksanläggningar Strömsholm och Flyinge.

Sofie Jönsson

Ridinstruktör
ridskola-SQ

Lisa är anställd som ridinstruktör hos oss tisdagskvällar och torsdag förmiddag. Lisa har via ridsportens utbildningar gått basutbildningen. Gymnasiet genomfördes på Bollerups Hästgymnasium och därefter har hon arbetat på stuteri och hoppstall, som ridlägerledare men de senaste 11 åren som ridlärare i Malmö, MCR. På sin fritid brinner Lisa för att hjälpa andra hästar med friskvård och rehabilitering – detta efter att ha gått en tvåårig utbildning via Skandinavisk Hästterapiutbildning (SHU).

Lisa Hansson

Ridinstruktör
hakan_linus

Håkan och Linus jobbar med stall- & anläggningsskötsel. När de inte jobbar med att mocka boxar, strö, sopa, kratta, snickra, gå in och ut med hästar, mocka hagar, skura badkar, fodra hästar, måla och fixa mm.. så har de fått prova på att rida! Modiga som få de där två!

Håkan & Linus

Stall/Anläggningsskötsel