Samhörighet och gemenskap

Att vara med i det ideella arbetet i en förening skapar samhörighet och ger många vänner med samma intresse som uu själv har. Medlemmarna är föreningens kärna som ska besluta om och organisera föreningens verksamhet. Varje år håller föreningen årsmöte och du din röst är önskvärd! Delta gärna på detta möte för att påverka föreningens riktning och framtid.

Föreningen ska också ge tillbaka till medlemmarna och vårda deras intresse och engagemang. Grunden för ideellt arbete är att det är frivilligt men en förening drivs till mångt och mycket av ideella krafter. Vi medlemmarna är föreningens främsta tillgång där dess intresse och engagemang står för tryggheten i föreningen.

Måste man vara medlem för att rida?

Svaret är ja. Vill man rida och träna i föreningens regi så krävs medlemskap. Till dig som också väljer att tävla krävs det att man är medlem i en förening knuten till förbundet.

MEDLEMSAVGIFT 2024

• Stödavgift: 200 kr
  • Knatte (t.o.m. året man fyller 7 år): 300 kr
  • Junior (t.o.m. året man fyller 18 år): 400 kr
  • Senior: 500 kr

Denna avgift betalas till vårt bg 723–7381 alt swish 123 079 2663 en gång/kalenderår och i samband med terminsstart via faktura. Ni får den hemskickad tillsammans med ridfakturan.

Övriga medlemmar betalar själva in avgiften och märker inbetalningen med ”medlemsavgift, namn och fullständigt personnummer”.

Mejla info@hassleholmsridklubb.se när betalning är gjord.

Vad går min medlemsavgift till?

Föreningen betalar en årlig avgift för din medlemsavgift till Svenska Ridsportförbundet. För det betalar föreningen en årlig avgift till Svenska Ridsportförbundet på 112 kr per medlem.

Föreningen betalar också en årlig avgift för din medlemsförsäkring (Folksam) till Svenska Ridsportförbundet. Det är en trygghet och en förmån som ingår till alla medlemmarna. Försäkringen ger dig ett bra grundskydd om du råkar ut för en skada när du rider och är en medlemsförmån framtagen i samarbete med Svenska Ridsportförbundet. Försäkringen gäller även under direkt färd till och från verksamheten. För detta betalar föreningen en årlig avgift till Svenska Ridsportförbundet på 75,50 kr per medlem.

Föreningen betalar en årlig avgift för din medlemsavgift till Skånes Ridsportförbund. För det betalar föreningen en årlig avgift till Skånes Ridsportförbund på 30 kr per medlem.

Föreningen betalar också en årlig grundavgift till Skånes Ridsportförbund. För det betalar föreningen på 1900kr per förening.

Tidningen Häst & Ryttare delas ut i postlådan. Detta är en tidning som ges ut 4 gånger per år med uppgift att främja medlemmarnas intressen att inspirera och öka kunskapen kring just häst. Detta ska ske genom aktuell information, reportage, nyheter och debatt. Fem sidor i tidningen är vikta åt direktinformation från Svenska Ridsportförbundet. Tidningen finns också att ta del av via webben.